Tutup Iklan Close Ad
Connect with us

Inspirasi

Berat Gadis Ini Pernah Cecah 171 Kg, Kini Berat Badannya Turun Separuh Daripada Berat Asal

Published

on

Sukar mengawal pemakanan, berat Alysha McNair, 21, pernah mencecah sehinggga 171 kilogram. Begitu berselera sampai pernah pergi ke lima restoran untuk makan sehingga kenyang.

Kesannya, dia hanya muat baju bersaiz XXXXL dan sering menjadi mangsa buli.

Insiden tercekik air ketika berusia 17 tahun, membuatkan dia nekad untuk berubah.

Sejak itu, dia berhenti makan makanan segera dan mula berkunjung ke gim. Malah, dia mula merakam perubahan dirinya dan dikongsikan ke Instagram untuk dijadikan inspirasi buat yang lain. Kini berat badanya turun separuh daripada berat asal dan kini saiz bajunya adalah 14.

Kalau dia berjaya turunkan berat badan sebanyak itu, kenapa tidak anda? Diharapkan perkongsian ini dapat membakar semangat anda untuk mengawal berat agar sentiasa sihat dan nampak cantik.

Sumber

Inspirasi

10 Tahun Ambil Gambar Gelendangan, Tak Sangka Salah Seorang Daripadanya Merupakan Ayah Kandungnya

Published

on

By

Pada tahun 2003, seorang Hawaiian jurugambar Diana Kim telah melakukan satu projek di mana beliau mengambil gambar gelandangan di kawasan Hawaii. 10 tahun melakukan pekerjaan itu, beliau mendapat tahu salah seorang gelandangan tersebut adalah ayah kandungnya.

Diana Kim dibesarkan dalam sebuah pulau di Maui, Hawaii. Ayah kandungnya adalah orang pertama yang mengajarnya menggunakan kamera. Tapi, selepas ibu bapanya bercerai, beliau telah terputus hubungan dengan ayahnya tanpa mengetahui bagaimana keadaan dan di mana bapanya berada.

Sudah ditakdirkan, pada suatu hari, beliau dapat tahu yang salah seorang gelandangan di Honolulu adalah ayahnya. Mereka mula berbual dan berjumpa di jalanan.

“Ada malam yang saya tak tahu di mana dia berada. Kadang-kadang saya jumpa di tempat yang tak disangka.” “Dia menghidap penyakit schizophrenia tanpa sebarang rawatan. Dia selalu bergaduh dengan seseorang yang tak wujud.”

Kim cuba sedaya upaya untuk berikan bantuan. Namun setelah ayahnya diserang serangan jantung pada tahun 2014 nasihatnya diikut. Hari ini ayahnya telah banyak berubah. Anda mungkin tidak menyangka melihat gambar-gambar yang Kim kongsikan di blog miliknya.

Segala perjalanan hidup bagaimana Kim berjumpa ayahnya, rawatan hinggalah bagaimana keadaan ayahnya sekarang boleh di baca di blog Kim, homelessparadise.com.

Sumber: Homelessparadise.com

Continue Reading

Inspirasi

[Foto] Ini Bukti Bukan Mudah Jadi Seorang Photographer

Published

on

By

Setiap pekerjaan ada cabarannya. Tak kisahlah jika anda seorang seorang doktor, askar, polis mahupun jurugambar.

Sebut je pasal jurugambar pasti ramai yang beranggapan kerja mereka tersangatlah mudah. Snap, snap kerja siap.

Tahu tak, untuk memenuhi permintaan bos atau pelanggan, jurugambar terpaksa berhadapan dengan pelbagai risiko besar dalam menghasilkan gambar yang berkualiti.

Tengok ni.

Jadi jangan ingat tugas sebagai seorang jurugambar tu mudah. Untuk mendapatkan angel yang terbaik mereka terpaksa “redah” apa yang perlu semata-mata untuk sekeping gambar.

Continue Reading

Inspirasi

Hobi Pelik Budak 12 Tahun, Hasilkan Koleksi Patung Aneh Yang Menyeramkan

Published

on

By

Kebanyakan orang masih tidak tahu apa yang mereka ingin lakukan apabila usia mencecah 20 tahun, namun tidak bagi Callum Donovan. Kanak-kanak ini hanya berusia 12 tahun, namun dia telah menghasilkan koleksi patungnya sendiri.

Dari seawal usia 2 tahun, Callum mula menghasilkan patung dari jenis fabrik. Semakin masa berlalu, kemahiran Callum semakin berkembang dan dia mula bereksperimen dengan membuat tanah liat sendiri yang dihasilkan dari tisu tandas, dry wool compound, minyak mineral dan juga gam. Kini dia menghasilkan patung berwajah aneh yang cukup realistik.

BACA: 8 Gambar Aneh Hasil Lukisan Si Kecil

Adik Callum ni memang kreatif, tapi patung-patung yang dihasilkan sememangnya nampak pelik dan menyeramkan. Koleksi patung ini boleh buat kami tak tidur malam.

Tengok ni.

 

Sumber: Bored Panda

Continue Reading

Inspirasi

Ini Bukan Gambar Tapi Sebenarnya Lukisan

Published

on

By

Hebat betul hasil karya 7 pelukis yang berbakat ini. Jika dilihat dari jauh lukisan-lukisan ini nampak seperti gambar yang dirakam dengan menggunakan kamera.

Sekali pandang memang tak percaya ni lukisan.

Lukisannya terlalu detail dan nampak realistik.

BACA: Terjatuh Ke Dalam ‘Lukisan’ Sedalam 8 Kaki Gara-Gara Menyangka Ia Adalah Lukisan 3 Dimensi

Tak percaya? Tengok ni.

1.Aurora, karya David Kassan

2. Mosh Pit, karya Dan Witz

3. Pause, karya Alyssa Monks

4. Fuiro o Dentro, karya Roberto Bernardi

5. The X-Statix, karya Jason de Graaf

6. Everybody Gets Tempted Sometime, karya Tom Martin

7. NVA 24, karya Paul Cadden

Melukis ni satu bakat yang berharga. Siapa pandai lukis ni memang untung.

Sumber

Continue Reading

Inspirasi

Baru Berumur 6 Tahun Dah Pandai Dandan Rambut Pelanggan Bak Pro

Published

on

By

Budak ni baru berusia 6 tahun tapi lihatlah apa yang dia mampu lakukan. 

Kecil-kecil lagi dah memilik kemahiran menggunting rambut pelanggan, dah macam tukang gunting rambut profesional dah.

Dia bukan sahaja diberi kepercayaan mengunting rambut pelanggan di salun ibu-bapanya, malah dia juga pandai mendandan rambut pelanggan.

Tengok ni.

Continue Reading

Inspirasi

Gigih Pakai Kostum Jual Kuih Bahulu. Salah Satu Cara Kreatif Menarik Pelanggan

Published

on

By

Seorang pemuda yang dikenali sebagai Aman 30, gigih memakai pelbagai jenis kostum untuk menarik minat orang ramai membeli kuih bahulunya.

Katanya, idea itu timbul sejak beberapa tahun lalu dan ia membuahkan hasil untuk menambahkan lagi jualan kuih tradisi melayu itu.

Antara kostum yang digayakan Aman adalah seperti Baju Melayu Tradisional, Baju Tradisional Cina dan Kimono.

“Walaupun memakai kostum itu agak panas, namun saya seronok dapat mengayakannya untuk menarik perhatian ramai termasuk pelanggan.

“Alhamdulilah, sambutan amat luar biasa dan tidak menang tangan untuk menerima pelbagai tempahan.

“Dalam sehari, tempahan saya boleh mencecah ribuan biji bahulu yang diisi dalam bekas plastik. Katanya kepada Syok.

Tambah Aman, ada juga pengunjung sanggup datang dari jauh untuk melihat kostumnya yang dipakai ketika membakar kuih bahulu itu.

Oleh itu, orang ramai yang berminat untuk melihat Aman, memakai kostum sambil membakar kuih bahulu, boleh terus membelinya di Jalan Medan Koop Pontian, Johor.

Oleh: Syahdeen

Continue Reading

Inspirasi

Ingin Pelajar Kekal Aktif, Pengetua Shuffle Bersama Mereka Setiap Hari

Published

on

By

Video seorang pengetua sekolah Xi Guan di China telah mencuri perhatian ramai selepas videonya menari bersama pelajar-pelajar sekolah, viral di media sosial.

Menurut South China Morning, pengetua Zhang Pengfei, 40, belajar tarian shuffle itu sendiri sebelum mengajar pelajar-pelajarnya. Aktiviti itu dilakukan kerana mahu pelajarnya bersenam dan kekal aktif.

Tak menjangkakan video itu akan mendi viral, Pengfei memberitahu, “Inilah adalah aktiviti rutin di sekolah kami. Saya hanya mahukan cara senaman yang berbeza”.

Sumber

Continue Reading

Inspirasi

Pakai Selipar Je, Tetapi Lelaki Ini Tetap Memenangi Acara Marathon

Published

on

By

Setiap kali ada acara larian marathon, pakaian sukan yang sesuai seperti baju dan kasut akan menjadi keutamaan buat peserta.

Berbeza dengan Amogne Sendeku Alelgn yang sudah menang 2 larian marathon bertaraf antarabangsa dengan hanya menggunakan sepasang sandal biru biasa.

Lelaki berkenaan memenangi acara Songshan Shaolin International Marathon dan Jingyuan International Maratahon, di China.

Menurutnya, selipar berkenaan tidak mempunyai apa-apa kuasa ghaib, dan beliau hanya selesa menggunakan selipar berkenaan ke mana sahaja.

Sebelum ini, seorang pelari marathon, Zola Budd pernah memenangi sukan Olimpik 1984 dengan hanya berkaki ayam.

Sumber: The Sun

Continue Reading

Inspirasi

Lukisan Kanak-Kanak Diberi Sentuhan Artistik Supaya Kelihatan Realistik. Lihat Hasilnya

Published

on

By

Kita semua tahu kanak-kanak memiliki visualisasi kreatif dan daya imiginasi yang tinggi yang datang secara semulajadi. Bagi menggalakkan serta memberi inspirasi kepada kanak-kanak untuk meneroka kreativiti mereka, artis dari seluruh dunia telah bergabung menghasilkan satu kempen yang dipanggil ‘The Monster Project’.

Bagi meraikan ulang tahun ke-4 ‘The Monster Project’, mereka mengajak pelajar-pelajar untuk melukis raksasa mengikut kreativiti masing-masing.

BACA: 8 Gambar Aneh Hasil Lukisan Si Kecil

Setelah selesai, lukisan mereka itu akan diberikan sedikit sentuhan artistik supaya ia kelihatan realistik. Mereka juga agar diajar teknik seni baru dalam konteks kreatif yang asal.

Tengok ni.



Sumber: Bored Panda

Continue Reading

Inspirasi

Kerap Ambil Gambar Untuk Beri Motivasi Supaya Kurus

Published

on

By

Selalunya, bila dalam proses kuruskan badan mesti kita akan rasa segan untuk mengambil gambar kerana tidak yakin dengan diri sendiri.

Namun, salah seorang yang telah berjaya menguruskan berat badan, Zulaikha Fallen berkata kerapkan mengambil gambar untuk memberi motivasi dan lihat perkembangan diri.

“Silap saya dulu, saya jarang ambil gambar atau bergambar. Semua itu atas sebab low esteem. Jadi, rasa rugi pula saya tak banyak gambar progress dari satu tahap ke satu tahap.’ Tulisnya di dalam akaun facebook.

Jadi, selepas ini kepada sesiapa yang nak kurus tu, ambil lah gambar banyak-banyak supaya anda dapat lihat perubahan diri and dan seterusnya menjadi motivasi kepada anda.

Cerita beliau tular pada tahun 2017 namun kisah dan motivasi ini wajar diketahui oleh semua orang.

Sumber: Minggu Wanita

Continue Reading

Trending